söndag 14 mars 2010

Vår?

Det är vår i luften, solen lyser, och jag längtar efter en trädgård! Jag skulle vilja vara ute och pyssla med växter och annat. :) I och för sig kanske det hade varit i tidigaste laget även om jag haft ett hus, men drömma kan man ju alltid.

Det är söndag idag och jag är drabbad av den numera alltför vanliga söndagsångesten. Jag har insett att jag nog verkligen inte passar för att ha ett "vanligt" jobb. Jag blir för rastlös och uttråkad. Det händer för lite och det finns för lite flexibilitet. Jag varken orkar eller hinner hitta på allt jag vill.

Idag har vi, vår vana trogen på söndagar, inte gjort någonting. Skidor och inomhus-VM i friidrott på TV, live-trav på datorn och bridgesändningar på BBO. Jag har faktiskt tagit en liten promenad till affären, men det är också allt. Egentligen borde jag gå ut en stund till. Det kanske i alla fall skulle ge lite energi.

Inga kommentarer: