tisdag 9 september 2008

Flytt och jobb

Det är vad mitt liv kretsat kring den senaste tiden. Herregud vad mycket det är att göra. Jämt, jämt, jämt. Det är knappt så man hinner med att andas.

När vi kom hem från vår fantastiska resa (vilket för övrigt känns som att det var flera år sedan...) så började jobbet med att packa ihop min lägenhet och flytta mina saker till TT:s lägenhet. Ett hästajobb. Jäklar vad prylar man samlar på sig. När det var gjort återstod allt jobb med att packa upp flyttkartonger etc. (där är vi nu...).

Utöver hela flyttcirkusen så drog jobbet igång med alla tänkbara problem och stressorsaker. Det gäller att inte låta det påverka för mycket. Idag fick jag i alla fall en hel låda glass av en av mina kunder. Alltså en hel kartong med flerpack i. Magnum After Dinner. Mmm...

Nu ska jag passa på att pyssla lite härhemma medan älsklingen är borta. Han överraskade igår med att ha gjort _massor_ när jag kom hem, så jag får väl överraska med att ha gjort någonting i alla fall...

Hoppas att ni har det bra i höstrusket i mysiga, färdigflyttade hem under goa filtar med stora tekoppar, härliga brasor och bra böcker!

Inga kommentarer: