torsdag 28 augusti 2008

Back again

Vi har haft världens mest underbara resa. Det är absolut en av de bästa resor jag någonsin gjort. Jag har fått se och uppleva så mycket så det är helt otroligt. Alperna är dessutom ett fenomen. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så imponerad som jag blev men nu är jag övertygad om att det inte går att förklara dem för någon som inte har sett dem. Ett urval från vår resa:

Bellano i nattljus med fyrverkerier från en liten stad på andra sidan Comosjön
Chiavenna, en underbar liten italiensk stad
Julierpass, 2284 meter över havet, ett av mina första möten med små slingriga serpentinvägar
Lichtenstein där jag blev kompis med en liten fågel
Neuschwanstein, ett sagoslott i Tyskland
Ljudet av koskällor i alperna högt över havet
Königssee och en traktor på sjön
Dokumentation Obersalzberg och nazisternas bunkersystem i berget
Garmisch Partenkirchen och en blå ko
Treviso med sagolika fyrarättersmiddagar och vin till reapriser
Venedig, slingrande kanaler och en stad som verkligen är full av vatten (det du Broberg)
Jesolo och havsbad med min älskade älskling
Picknick vid Gardasjön med svanmaffian

Som sagt var. Ett urval av alla fantastiska saker som jag har fått se och göra. Det hade aldrig blivit av utan dig älskling, du är underbar!

Inga kommentarer: