onsdag 10 december 2008

Tvärflöjt och förkylning

Jag är tokförkyld - igen. Jag som aldrig brukar vara sjuk. Jag måste ha varit sjuk fler dagar det här året än på de fem föregående tillsammans. Inte så kul. Speciellt inte när man är en sådan där som tycker så himla synd om sig själv. Framför allt tycker jag att det är så jäkla tråkigt. Man går hemma och vill göra någonting, men man orkar inte. Inget drömscenario. Igår var i alla fall älsklingen hemma med mig, men idag får jag minsann klara mig själv helt och hållet. Får se om det blir jobb imorgon eller inte. Det kanske blir en hemmadag till, man ska inte stressa iväg heller bara för att man tycker det är trist att vara hemma. Dilemma...

Jag tog fram min tvärflöt igår. TT har ju fått sin nya gitarr som han beställt, och därför spelas och sjungs det ovanligt mycket här hemma just nu. Jag blev inspirerad och gick således och letade rätt på min tvärflöjt. Det är jobbigt att märka hur mycket man har tappat, men å andra sidan kan man väl inte förvänta sig så mycket annat heller. Jag kommer i alla fall ihåg några toner.

Jag är grymt efter med alla julklapparna. Jag som brukar börja i oktober någongång har knappt börjat ännu. Typiskt. Jag har inte tid, det är väl det. Jag har i alla fall bestämt vad jag ska köpa till de flesta. Nu gäller det bara att hitta tid, lust och ork att gå ut och göra det.

Nu ska jag gå och se om jag kan hitta någonting att äta...

Inga kommentarer: