onsdag 22 april 2009

Stockholm x 2

Tillbaka i Stockholm. Var här i helgen och hälsade på syrran och nu är jag här i jobbets räkning. Det var väldigt trevligt att hälsa på syster, även om jag ställde till det lite för mig som vanligt. På söndagen var vi på Skansen och promenerade. Fint om än huvudstaden bjöd på lite väl kyliga vindar.

Inatt ska jag sova här hos syster och J, och sedan åker jag hem till mitt kära hjärtan direkt efter kursen. Kommer hem vid 22.30 imorgon kväll. Blir en ganska intensiv jobbvecka eftersom jag ska jobba på söndag också. Verkar bli i princip hela söndagen, men det är okej, älsklingen spelar kort så det är inte så att vi hade hittat på nåt ändå, och om jag jobbar på söndagen kan jag ta ut 2 lediga fredagar istället. :)

Hjärtanet gjorde en resplan för vår Tysklandsresa idag. Ser ut att bli en trevlig tripp där vi inte bara hinner träffa hans gamla skolkompis utan även en gammal bridgebekanting som är väldigt trevlig. Vi åker direkt efter jobbet på onsdag och kör nog ganska långt redan på onsdagen eftersom vi fått biljetter till Champions League-semifinalen i handboll på torsdag kväll. Så för att hinna dit i tid är det bra om vi tillryggalägger ganska många mil redan på onsdagen. Kul ska det bli i alla fall!

Min kollega och jag behöver inte vara på plats förrän vid 9.30 imorgon så vi får en minisovmorgon. Ska träffas vid 9.00 inne i stan. Nu sitter jag mest och väntar på att älsklingen ska ringa så vi får ordna med lite beställningar av tillbehör till vår Kitchen Aid. Sådant är mycket billigare i Tyskland så vi tänkte passa på att shoppa upp oss lite nu när vi ändå ska åka och har en hel husbil att fylla med grejer! :)

Over & out från Hufvudstaden

Inga kommentarer: