måndag 31 augusti 2009

Systerhelg och Finnkamp

I helgen har kära syster salt varit här. Det var som vanligt alldeles underbart att se henne och supertråkigt när hon åkte hem. Inser varje gång vi träffas att vi måste bo närmare varandra. Det här känns inte alls hållbart i längden!

Vi började fredagkvällen med lite tacos och småprat. Orkade dock inte så himla länge eftersom vi var trötta allihop.

Lördagen började med shoppingtur för syster och mig. Vi var på stan och hon handlade lite kläder inför sin praktik som hon påbörjat idag. För ovanlighetens skulle shoppade vi mest i de affärer där jag brukar handla eftersom hon ville ha lite mer "jobbaktiga" kläder. Själv handlade jag ett par jeans och inget annat, men å andra sidan var jag mest sugen på skor. Sådana hittade jag dock inga tyvärr, iaf inga som jag ansåg att jag ville betala för. :)

Sedan var det dags för friidrott med vår fina lilla kompis H. Göteborg visade upp sig från sin bästa sida, not, och det regnade i princip konstant och vi frös som tokar alla 4. När friidrotten var slut var ingen av oss ledsen och vi tog skyndsamt en spårvagn mot det som börjar likna en favoritrestaurang. Väl där fick vi (efter att jag gnällt lite) fin service och ett toppenbord. Sedan inmundigade vi jättegod mat i gemytlig stämning.

Efter middagen åkte vi hem till oss och pojkarna slösade bort en massa pengar på poker. Nåväl, man skall inte klaga för förra gången de spelade poker vaknade jag faktiskt rikare än när jag somnade.

På söndagen var det trötta hjältar som återvände till arenan för den avgörande dagen i Finnkampen. Det blev dock en väsentligt bättre friidrottsdag än lördagen. Inte nog med att svenskarna vann i stor stil, vädret var på mycket bättre humör och så även vi. :)

Efter friidrotten var det tyvärr dags för oss att säga hej till syster salt som återvände till huvudstaden. Vi gick hem till H och käkade middag och såg "Män som hatar kvinnor". En riktigt bra film faktiskt. Dock blev det alldeles för sent vilket innebär att hela den här dagen har gått åt till att vara ruskigt trött. Som så många andra måndagar.

Nu är det rama från bridge-VM i Brasilien. Kanske orkar jag se på det i några minuter. Kanske inte. Sov gott!

Inga kommentarer: