måndag 17 maj 2010

Långhelg i Solstugan och dåliga nyheter...

Långhelg i Solstugan nu. Det är verkligen ett fantastiskt ställe. Inte blev det sämre heller av att vi fick rå om mamma i 5 dagar. Helt underbart! :) Hon är verkligen en arbetsmyra också mamma, jag tror inte vi hade fått hälften så mycket gjort om inte hon varit med. Hon krattade i princip hela gräsmatten på vår 1600 m2 stora tomt själv.

Vi har förutom att jobba en hel del i trädgården också hunnit med att köpa möbler till vardagsrummet. En stor röd soffa och fint grått soffbord och grå tv-bänk. Jag tror det blir kanon! Soffan var ett fynd, 2500 kr och i princip i nyskick!

Det känns jättebra med stugan och jag tror att vi kommer trivas fantastiskt bra därute. Dessutom känns det bra nu att vi har fått gjort så mycket, även om det är som min kära lilla mamma säger att det finns jobb för ett helt år. Vi får ta det pö om pö och njuta på vägen!

Nu precis berättade pappa att vovven mår jättedåligt och att han tror att han måste ta bort honom. Det är verkligen inte rättvist. Han som är helt underbar och fantastiskt fin. Dessutom jättebra sällskap för pappa. Jag önskar verkligen att han kunde bli bra igen men det verkar dystert... :'( Ett mycket, mycket tråkigt avslut på en fin helg. Jag hade verkligen önskat att han fått bli frisk. Dessutom önskar jag att jag fick krama om både vovven och pappa! Usch...

Inga kommentarer: