måndag 28 juni 2010

Mardrömsresa, midsommarhelg och drömjobb

Det blev en fruktansvärd resa hem från Barcelona. 13 h försenat flyg, instängda på ett flygplan i flera timmar i sträck utan att komma någonstans, fruktansvärt varmt, ingen mat och knappt något vatten. You get the picture. Inte trevligt, inte trevligt alls.

Själva resan var dock trevlig. En stor stad, större än jag hade föreställt mig faktiskt. Vi gick mycket och såg mycket. Kul att komma iväg med familjen också.

Midsommarhelgen blev lite upp och ner med tanke på att vi inte var hemma i älskade Solstugan förrän vid kl. 9 på midsommaraftons morgon istället för kl. 19 på kvällen innan. Efter ca 1,5 h sömn var det bara upp igen och försöka komma igång med förberedelserna innan gästerna skulle anlända vid kl. 13. Det blev en trevlig helg trots sömnbristen. Har fortfarande inte hämtat mig riktigt dock. Skulle behöva en veckas semester såhär efter semestern... :) Dock är den bara två veckor bort nästa semester, skönt!

Jag måste försöka boka biljetter för att komma hem också. Gärna både i sommar, i höst och i jul. Allt på en gång så blir biljetterna kanske inte så dyra. Måste fundera lite på sådant nu när jag snart fyller 26 och blir vuxen även i flygbolagens ögon...

Jag vill vara skönlitterär förläggare. Det är mitt drömjobb. Så det så!

Nu, återgång till fotboll...

Inga kommentarer: