tisdag 10 augusti 2010

Fiasko, solsken, hemresa och hårdträning

Det blev fiasko på bridgefestivalen. En enda futtig pallplacering, och det var inte i SM-finalen... Tragiska resultat faktiskt, och det jäkliga är att jag tyckte att jag spelade hyfsat. Nåja, det är bara inse att jag inte är där.

Nu bjuder Göteborg på solsken och fantastiskt fint väder. Grillen är igång ute på balkongen och livet ter sig faktiskt allmänt trevligt. Imorgon bär det av hemåt. Det ska bli jättehärligt att träffa mamma och pappa och det lilla odjuret.

Sedan blir det hårdträning, eller i alla fall träning, en säsong. Jag behöver ge mig själv en chans att bli bra på det här spelet, se om det finns någon talang eller om det bara är inbillning. Därför blir det seriespel den här säsongen, och kanske till och med en bridgedagbok. Det skulle vara intressant att kunna se tillbaka om ett år och kunna följa utvecklingen lite. Vi får se.

Nu skall jag sätta mig och äta nygrillad fläskfilé med sallad på tomat, avocado och fetaost. Mmm... :)

Inga kommentarer: