måndag 21 mars 2011

Semester

Allt är mest kaos. Fortfarande. Det är synd om de flesta och livet är jobbigare för många av mina nära och kära än vad det borde vara. Ibland blir jag så förbannat trött på det. Förra året var inte särskilt bra, detta har dessvärre börjat minst lika illa.

Vi har precis kommit hem från en mycket välkommen semester. Varje gång jag är ute önskar jag att jag hade ekonomin för att slippa jobba, så att jag kunde ägna mina dagar åt att åka runt och göra sådant som jag tycker är roligt och umgås med människor jag tycker om. Det finns de som hävdar att man skulle tröttna på det i längden men jag är långt ifrån övertygad om det. Jag skulle gärna testa.

Nu är det hög tid att bestämma sig för om jag vill förändra något i mitt arbetsliv eller inte utan att egentligen göra det. Grekiska jag vet, men det handlar i grund och botten om att jag måste fatta ett beslut. Svårare än så är det inte.

Älskade familj, jag önskar att vi var tillsammans allihop just nu. Helst på någon solig, varm karibisk ö eller liknande. Inga moln på himlen ni vet...

1 kommentar:

Syster Salt sa...

Det önskar jag med. Hade onekligen varit trevligt med lite solsemestrande. Jag älskar dig sis o angående beslutet är jag säker på att du beslutat rätt.