torsdag 24 februari 2011

Bom

Bommade ett jobb idag. Fan också. Jag ville så gärna ha det där jobbet, men sådant är väl livet gissar jag. Känns surt dock. Vi får hoppas att det ser ljusare ut om det dyker upp liknande öppningar längre fram, men just nu är det en klen tröst.

Imorgon kommer mamma. Det är en större tröst. Det ska bli jättekul att få rå om henne några dagar, alldeles för sig själv. Jag hade tänkt att vi ska gå på matmässa, shoppa lite, köpa garn och kanske åka ut och kika på världens mysigaste "köksaffär". Förhoppningsvis tillåter vädret också långa, härliga promenader.

Idag har varit en dag i förfall. Jag har ätit massor, och bara onyttigt. Massa godis, mackor med ljust bröd och ost och popcorn, men jag tänker att man kan kanske tillåta sig en sådan dag när allt gick åt skogen.

Inga kommentarer: