fredag 1 augusti 2008

CCK

Min kära pojkvän korades igår till CCK. Chairman's cup-kungen. De vann tävlingen (en av Sveriges största lagtävlingar för er som inte är insatta) och han fick med sig vandringspriset hem till Västkusten. Himla roligt! :) Alla grabbarna i laget är givetvis jätteglada även om det var extra speciellt för min snygging eftersom han är mesta CC-mästare numera. :) (Behöver jag säga att jag är extremt stolt?)

Det var otroligt nervöst under finalen. Det var en väldigt jämn tillställning och det avgjordes inte förrän på den allra sista brickan i matchen! Igår blev det champagne och segermiddag.

Nu håller han på att spela kval till SM par-finalen och jag ligger på hotellrummet och filosoferar. För egen del har bridgespelandet gått sådär. Jag är riktigt missnöjd med placeringarna (nåja, egentligen är det ju spelet man inte är nöjd med, men ni förstår) i 3 av tävlingarna och riktigt nöjd i en. Resten har väl varit okej. Jag har nog mer eller mindre bestämt mig för att försöka sluta spela för spelandets skull bara. Jag vill bli bättre nu, och då funkar det inte att spela bara för att spela. Får se till att spela tävlingar där jag kan hålla mig lite motiverad och kämpa lite.

Ikväll hoppas jag att det blir middag någon annanstans än här på hotellrestaurangen. Maten igår på segermiddagen var iofs super, men annars har det varit sådär tycker jag. Dessutom vore det trevligt att komma ifrån lite. Jag ska försöka komma iväg ut till campingen och få hit mina grejer också, för från och med idag ska jag sova här på hotellet. Skönt att slippa ta sig emellan. Får se hur det går med den saken dock, dels ska man äta någonting och dels är det ett litet projekt att ta sig ut dit och packa ihop och så. Nåja, det får lösa sig. Nu ska jag slösurfa lite och sen gå ner till spellokalen och sluta upp med mitt middagssällskap. :)

Inga kommentarer: