lördag 11 oktober 2008

Helt slut

Nu är det ganska exakt 1,5 h sedan jag steg upp ur sängen. Maken till sovmorgon har jag inte haft sedan jag bodde hemma i härliga Norrland och var tonåring. :)

Dock är det inte enbart av godo, jag vaknade och kände mig mosig och förkyld efter det sista sovpasset. Jag vaknade vid 20 i 10 och tittade på lite bridge och surrade lite med min söta sambo och sedan har jag sovit växelvis och gnällt växelvis (p.g.a. tristess) fram till kl. 16 ungefär.

Nu är jag uppe och har satt igång en diskmaskin (där fick jag hjälp) och en tvättmaskin plus att vi har plockat och stökat lite i vårt hem. Nu är han ute på biljakt och kompisjakt och snart kommer han hem igen i släptåg av kära herr N som skall göra oss och våra tänkta supergoda hamburgare sällskap framför fotbollsmatchen ikväll. :) Jag pysslar lite under tiden och försöker få lite mer ordning här. Det ser fortfarande hopplöst ut.

Igår var vi hemma hos en kamrat och fick god middag och roade oss(?) med poker. Jag är sådär fascinerad faktiskt, även om jag spelade mitt livs första pokerturnering häromkvällen och faktiskt slutade på 40:e plats av 180 spelare och åkte ut p.g.a. en oturlig händelseutveckling efter att jag gått all in. Dock skall erkännas att det nog var mest Tobbes förtjänst att det räckte så lång. 4$ fattigare men en erfarenhet rikare. ;) Det var dock väldigt trevligt och jag roade mig med att testa brandlarmet i deras nya kök när jag skulle grädda blåbärspajen jag tagit med som tecken på vår uppskattning. Sådär lyckat men kvällen blev bra till slut ändå!

Nu ska jag pyssla vidare, ha en trevlig dag i höstrusket.

Inga kommentarer: