torsdag 2 oktober 2008

Mjölkpaket i micron och drama på jobbet

Idag var det dramatiskt på jobbet, eller i alla fall utanför jobbet. Precis när jag skulle äta lunch dök det upp 3 polisbilar utanför kontoret och började leta igenom en personbil. Från första parkett (perfekt placerat fönster i köket på övervåningen) såg min kollega och jag hur poliserna diskuterade med 3 personer och undersökte bilen. Mkt dramatiskt. Det visade sig dock vara ett falskt alarm. Någon hade larmat polisen för att han tyckte att personerna såg skumma ut och polisen kom med full styrka. 3 polisbilar för att någon tycker att någon ser skum ut/uppträder skumt tycker jag var mystiskt när man upplever att det är grymt svårt att få ut polisen på plats när det väl händer något. Kanske beror det på att detta inträffade vid lunchtid på en vardag..? Mystiskt var det i alla fall...

När jag kom hem och öppnade micron för att värma min risgrynsgröt till mellanmål stod det ett mjölkpaket i micron. Det såg rätt roligt ut och fick mig faktiskt att le ett stort leende mitt i all vardagsstress. :)

2 kommentarer:

Syster Salt sa...

Hehe, mjölkpaket i micron låter som något jag skulle göra. =)

Syster söt sa...

Du & Tobbe :)