tisdag 2 februari 2010

Guldpoäng, snö, kyla, snö, trav och en trasig dörr

Där har ni sammanfattningen av de senaste dygnen i mitt liv. Rörigt, inte sant?

Efter en kaosartad inledning (vi glömde allting vi skulle ta med oss, inklusive mormors present) har jag haft en jättebra helg hemma. Det är alltid underbart att komma hem till mamma och pappa. Varje gång inser jag att jag egentligen vill åka hem betydligt oftare än det blir. Det blev massa god mat, många biljardpartier och många sköna djurkramar. :)

Jag lyckades också, tillsammans med min kära sambo, att erövra mina första guldpoäng! Det är jag glad över, det kändes som ett bra steg i rätt riktning. Jag är lite besviken för att vi inte vann, men en tredjeplats är helt okej och det var helt klart guldpoängen som var viktigast denna gången. Det kändes också skönt med en framgång nu när DM mixed väntar runt hörnet, för det är en riktigt tuff tävling där jag också verkligen önskar mig framgångar.

Hemmahelgen bjöd förutom trevlig bridge även på rejält med snö och kyla. Detta resulterade inte bara i ovanligt vackra omgivningar utan även i en högst ovälkommen förkylning. Vi får se hur länge jag får dras med den, och om jag orkar gå till jobbet imorgon. Idag var det riktigt tungt, men imorgon kanske blir en något lättare dag eftersom jag ska vara med på internutbildning hela dagen. En utbildning som mina kollegor som gick den idag lovordade, så det hade känts bra att orka vara med.

Ikväll är jag ensam hemma, min sambo är ute på lyxkrog med sin pappa. Själv har jag i min förkylnings elände ätit knäckemackor till lunch och tyckt synd om mig själv. Tiden har jag ägnat åt trav. Ett jättebra system, men tyvärr sprack det på en sjuttiooddsare i fjärde avdelningen, en sådan häst som man inte hittar om man inte har alla med. Nåja, det blev drygt tusenlappen i tröstpengar på fem rätt på kupongen och ytterligare en kvälls underhållning utan att gå back. Det får man vara nöjd med!

Kvällen slutade för min del att jag gick in i sovrumsdörren med min laptop i famnen så den ramlade av sitt gångjärn. Jag hoppas att den hänger kvar tills min sambo har tid att laga den. Vi får väl se. Nu är i alla fall kvällen över för min del. Klockan är mycket och jag hade svårt att komma upp redan imorse.

Klart slut

Inga kommentarer: