söndag 21 februari 2010

Stackars Björndalen

Jag tycker lite synd om Björndalen. Han verkar så sympatisk och jag tror att han är en sådan där som tränar fruktansvärt hårt. Jag hade unnat honom ett guld, och önskat att han åtminstone fått en medalj.

De gjorde en otroligt läcker laginsats på skidorna igår. Jag tycker att Anders Södergren var väldigt imponerande. Undrar hur det hade gått om han inte trillat i början? Med tanke på hur enkelt han följde Legkov i början av slutdramatiken tror jag inte alls att han hade varit chanslös. Hur som helst så kändes det väldigt bra att Johan Olsson orkade ta en medalj efter sin insats. Jag hade tyckt synd om honom annars.

Short track är lite roligt att titta på. De kör alltid och småknuffas lite med varandra och det finns nog få (om någon) sport där det blir så många diskvalificeringar. Dock förstår jag långt ifrån alltid hur man väljer vem som skall diskvalificeras. Idag föll fyra åkare i en semifinal och den som jag trodde orsakade alltihop fick en "gratisplats" till a-finalen. Hur som helst lite småroligt att titta på, även om det räcker med ett lopp eller två.

Imorgon ska min OS-tokiga sambo göra frukost åt sin personal och titta på hockeymatch med dem kl. 6 på morgonen. Jag hoppas verkligen att jag inte vaknar när han stiger upp. Det är segt att vakna så tätt inpå att man måste stiga upp för då är det alltid lite svårare att somna om. Det är precis som att jag blir stressad. Vi får väl se.

Nu ska jag fortsätta småtitta lite på OS. Sedan måste jag försöka sova. Jag är trött, trött, trött (som Ferry sa). För övrigt tycker jag att det är grymt att Ferry är nöjd med sitt guld istället för att deppa över att han missade medalj i sista loppet... Så det så!

Inga kommentarer: