söndag 11 april 2010

Sommarstuga

Can you believe it? Vi har köpt sommarstuga...

Den är underbar, ligger alldeles vid kanten av en sjö, och den heter Solstugan. Kan det bli bättre tycker ni?

Vi är fantastiskt glada båda två, och för egen del har jag knappt tänkt på någonting annat sedan det blev klart i fredags. Den här stugan skulle egentligen ha visats först om två veckor, men vi ville så gärna ha den att vi försökte knipa den innan visning. Det lyckades, och visst är det omöjligt att avgöra om det är en ekonomiskt bättre eller sämre affär än om vi väntat till budgivningen, men jag är i alla fall övertygad om att vi kom undan bra även med det. Dessutom spelar det mindre roll, vi fick världens finaste stuga!

Helgen har därför ägnats åt letande på hemsidor efter allehanda sorters buskar och träd som kan bära frukt i vår nya trädgård och självklart tankar kring allt vi vill göra och hitta på med såväl stuga som trädgård. Tyvärr är kära T upptagen på annat håll i helgen men jag är nästan övertygad om att han använt all sin icke-bridgetid till att tänka på Solstugan också. :)

Jag har haft sällskap av en av mina fina vänner så gott som hela helgen. Vi hade en väldigt trevlig kväll igår (där jag dock känner att risken är att han tycker att han fick stå ut med något mycket sommarstugetjat...). Det blev både frukost igår morse på mysigt café en kort promenad och en lång promenad i det underbart vackra vädret och väldigt god middag på kvällen. Faktum är att jag övernattade på hans soffa så nu sitter jag här och väntar på att han ska vakna så att vi kan gå och käka frukost någonstans. :)

Jag har försökt ringa min ängel för att förhöra mig lite om stämningen i lägret och hur det går för dem etc. men inte haft någon tur. Just nu har de lite press på sig om de ska lyckas ordna avancemang så jag hoppas de tar sig samman och ordnar det. Även om det är lite mer dubbelbottnat än vanligt i år, om de misslyckas med det kan vi nämligen tillbringa Kristi Himmel-helgen tillsammans i Solstugan istället för att han ska åka till Örebro... Det låter trevligare om ni frågar mig, men självklart håller jag tummar och tår för att de ordnar upp det så att de får spela finalen i år också!

Åh, stugan är så fin, så fantastiskt fin! Jag önskar jag kunde visa den för er allihop, men jag kan inte ens lägga ut en länk till en annons eftersom mäklaren tagit bort den från hemsidan. Hon ville inte att någon fler skulle anmäla sig till visningen nu när den redan är såld... :)

Lycka!!!

2 kommentarer:

Nybliven sa...

ÅÅÅH så härligt!!! GRATTIS (eller vad man nu säger...?)!!! Så skönt att ha nåt att längta efter och pyssla med, särskilt nu när det verkar gå lite tungt för dig i övrigt!!! Massa våriga kramar och hoppashoppashoppas att våren kommer med lite ny energi och glädje i ditt liv!!! KRAM!

Syster söt sa...

Ja, TACK! Oavsett om man säger grattis eller inte. :) Det känns otroligt och alldeles fantastiskt! Ja, det är lite segt just nu, framför allt med jobbet, men jag hoppas också på energitillskott nu! :) Stor kram till dig!