lördag 24 april 2010

Stort grönt bord, udda stolar, ostfralla och chokladmuffin...

Idag fick jag ostfralla och chokladmuffin från det närbelägna fiket till frukost. Jag steg, sent omsider, ur sängen. Det fanns ingen frukost hemma och jag var trött. Sedan blev jag lite ledsen och då fick jag frukost av min sambo. Han är söt.

Sedan har jag ägnat resten av min morgon (vilket de facto är eftermiddag) åt att leta ett STORT furubord. Jag vill ha ett stort, grönt furubord i sommarstugan. Gärna med udda stolar. Därför tänker jag att man kan hitta ett begagnat furubord och sedan måla själv. Stolarna var mammas idé, även om syster salt hävdar att hon velat ha udda stolar ända sedan "Vänner". Det har dock inte jag. Jag är inte så lättinspirerad, men nu känner jag att jag verkligen skulle vilja ha en sådan annorlunda, lite personlig stil i stugan. Det hade varit så mysigt. Jag hoppas att jag får med mig min sambo på det tåget, och så att vi hittar fina saker!

Han är ute och handlar för tillfället. Det är födelsedagsfest hos farfar ikväll. Han och hans bror är ute och letar present. Jag orkade inte följa. Jag var inte alls upplagd för det, och just nu trivs jag bra med mitt beslut att stanna hemma. Faktum är att jag inte är särskilt upplagd för födelsedagsfest ikväll heller. Jag önskar att vi var i Barcelona... :(

1 kommentar:

Mitt i mitt liv sa...

Bilder, bilder, bilder :-)