tisdag 24 februari 2009

Stress, semlor och bridge

Det är mycket att göra, mycket som tusan. Käraste älsklingen har också mycket att göra. Det är stress dagarna i ända på jobbet, men det är ändå värre att det är så tråkig stämning nu. Det gör ju att det är tråkigt, stressen är lättare att hantera om det är roligt. Ännu värre är det att det är så stressat för min fina sambo. Mannen som gör frukost åt mig varje morgon är värd så mycket mer! Jag hoppas att det lugnar ner sig för honom snart!

Idag bjöds det på semlor till jobbet. Jag var dock ståndaktig. Däremot bejakade jag en annan fettisdagstradition, bruna bönor. Jag åt nämligen bruna bönor och korv till middag idag. Inte alls för traditionens skull utan snarare för enkelhetens. Jag slutade lite tidigare på jobbet idag och smet in på bokrean på vägen hem. 872 kronor fattigare kom jag hem ungefär i samma tid som jag brukar när jag jobbar sena dagar och fann ett kök i kaos. Därför passade bruna bönor och korv bra när jag väl hade skyndat mig att slänga ner så mycket som möjligt i diskmaskinen och blunda för resten.

TT är och spelar bridge ikväll också. Det här är en seg vecka. Han spelade igår, spelar ikväll, jag jobbar ovanligt sent imorgon (kommer hem vid 21) och sedan ska han spela bridge hela helgen. Segt, men sådant är livet ibland. Igår spöade han i alla fall skiten ur några av mina motståndare i det omtalade kriget. Fantastiskt skönt att ha en grym sambo i sådana lägen! :) Annars är det stiltje på krigsfronten i avvaktan på styrelsens nästa drag.

Noterade ni förresten i det inledande stycket att han gör frukost till mig varje morgon? Jag ligger och drar mig medan han går och duschar, sedan gör han frukost åt oss båda lagom till att jag har släpat mig upp från den varma sköna sängen. Är det underligt att jag älskar den mannen? Knappast va? :)

Over and out från sambon till världens bästa älskling

Inga kommentarer: