tisdag 15 juli 2008

Depperiod

Jag är inne i en riktigt jobbig depperiod just nu. Allt är bara tungt, jobbigt och tråkigt. Dessutom blir jag ledsen för allt möjligt och omöjligt. Hoppas att det vänder snart.

Vi fick gäster igår och åt en jättegod middag, sånär som på desserten som blev helt misslyckad. Den var för övrigt mitt bidrag, någon som är förvånad? Huvudrätt och förrätt var för övrigt hämtade från min födelsedagsmiddag som blev fantastiskt god. Eller vad säger ni?

Blomkålssoppa med bacon och krutonger till förrätt och oxfilé med hemmagjord typ rösti med någon parmesanliknande ost i med sås på persilja och schalottenlök till. Mmm.

Blomkålssoppan blev snäppet vassare igår och maten var jättegod igår också. Idag åkte allihop iväg till Falkenberg för att spela kort och umgås. Kvar är jag. Kul? Nej, inte särskilt.

Jag har varit i min lägenhet en sväng idag. De som lånade den när jag var i Norrland hade lämnat en stor merci-ask och en flaska kaffevin. Spännande, eller hur?

Fick sms idag också, vilket inte bidrog till att göra dagen bättre direkt, även om det i ärlighetens namn inte gjorde så mycket varken till eller från. Det är bara att konstatera att vissa människor blir man bara inte klok på.

Inga kommentarer: