torsdag 10 juli 2008

Tjurig

Vi förutsätter att det fortfarande är onsdag (eftersom klockan precis passerat midnatt och det inte är ny dag förrän man har sovit och allt det där ni vet). Det här har varit den sämsta dagen på länge.

Jobbet gick okej. En väldigt lugn dag. Där slutade de positiva delarna.

För det första var jag vansinnigt trött i morse när jag steg upp. Trots att jag sovit rätt många timmar både i natt och förra natten. Smärta i tandköttet kring en visdomstand och en allmän ovilja att ta itu med dagen präglade min morgon.

När jag åkte från jobbet var jag rätt peppad och trodde det skulle bli en hyfsad eftermiddag/kväll. Jag skulle möta upp T i stan och handla sängkläderna jag glömde igår och handla lite varor inför nattens bak. Sedan äta lite innan kvällens bridge.

Det började på Hemtex där det visade sig att de sängkläder jag så gärna ville ha var helt fel storlek för vårt täcke. Jag blev lite deppig över det, typiskt IKEA och Hemtex. Har ni hört talas om standardstorlekar? Hur fan kan det inte finnas rätt storlek på ett påslakan?

Vidare till maten, som var helt okej utan att vara någon höjdare. Därefter vände vi mot bridgens hus och skulle handla på vägen. De hade ingen bakform på ICA där jag handlade, vilket innebär att det fick räcka med en kaka, eller åtminstone en kaka av den typen jag hade tänkt baka två av. Dumt det också.

Väl framme på bridgen (som jag hade sett fram emot, det var grymt längesen jag spelade) så gick den också åt helvete. Trots att I och jag brukar spela hyfsat ihop blev allt fel idag. Fy fan.

Väl hemma pratade jag lite med min kära. Han försökte väl iofs muntra upp mig, men jag är inte så lätt att tas med när jag är på sådant här humör så det blev väl pannkaka av alltihop. Jag saknar honom och vill bara att han ska vara här hos mig och ge mig en kram. Det är vad jag behöver. En stor djävla kram. Istället får jag vara här alldeles själv och försöka fixa kakor och allt möjligt (vilket iofs är självvalt, men ändå, vad är en födelsedag utan kakor?)

Nu ska jag försöka slita lite till, så jag åtminstone får sova några timmar inatt.

God natt från fröken tycker-synd-om-sig-själv.

Inga kommentarer: