onsdag 16 juli 2008

Färgad och fräsch

Idag har jag varit hos frisören. Eller frisörskan. Det är fånigt det där. Jag tycker egentligen att man ska säga hårfrisörska, och frisör samtidigt som jag tycker det låter konstigt om man säger frisörska och hårfrisör. Några idéer om varför någon?

Hur som helst är håret kortare, mörkare och snyggare än innan. :) Även ögonfransarna är färgade faktiskt, men det syns knappt. Billigt blev det dessutom. 550:- kostade kalaset. I och för sig fick jag lite av ett kompispris, men det var ändå ruskigt billigt. Kul i alla fall, känner mig betydligt fräschare! :)

Efter hemkomsten har jag tryckt i mig en kebabtallrik från den nyöppnade pizzerian 2 hus bort. Ni inser faran? Det är den andra under deras hittills 12-13 dagar långa liv. Aj aj... ;)

Nu sitter jag och jäser på en köksstol och väntar på att min älskling ska komma hem. Jag vill ha en kram och någon att sova med. Jag har dock en hel del att göra innan han och gästerna dyker upp så jag borde inte sitta här och dega. Det ska vikas tvätt, kanske till och med köras igång ytterligare en samt röjas lite skräp och bäras ut sopor och så. Han hade putsat fönster när jag kom hem från jobbet igår, och dammsugit. Det var gulligt av honom så jag vill inte svara med att det är kaos när han kommer tillbaka igen. Därav - over and out.

Inga kommentarer: