måndag 7 juli 2008

Radioskugga

Är nu tillbaka i Gbg efter att ha befunnit mig i radioskugga under en dryg veckas tid. Internet är en bristvara i Norrland. I alla fall där jag brukar spendera min tid. Det är alldeles för långsamt med modem för att jag ens ska orka sätta igång datorn.

Nu är jag dock tillbaka efter en veckas semester och återhämtning i skogarna hemmavid. Som alltid mycket härligt att komma hem till mamma och bli bortskämd och ompysslad. Extra roligt i år eftersom TT var med och fick se det riktiga Norrland för första gången (det tidigare rekordet var Åre, och alla som känner mig vet att det inte är Norrland - på rikt). Vi sysselsatte oss med studiebesök i Polarbrödsfabriken och med att titta på Fällforsen och Storforsen. Två mycket vackra platser. Förutom det så åt och sov vi mest. Precis sådär som semester ska vara.

Att han är världens finaste bevisade han än en gång när han hade köpt en namnsdagspresent till mig. Den sista Stieg Larsson-boken och en ask Lindtchoklad. Han är bara för underbar ibland. :)

Idag var han dock inte det, för idag åkte han ifrån mig igen. :( Borta en hel vecka till, eller i alla fall till på fredagkväll. Deppigt. :(

Inga kommentarer: