måndag 9 juni 2008

Fest och Fotboll

Den gångna helgen gick i festens tecken. Det började redan kl. 14 på fredag hemma hos ett par vänner till TT. Mycket mysigt. Det gör mycket bara att komma ut i en trädgård och få känna lite gräs under tårna när det är sommar. :)

Det mesta var kanon hemma hos dem, sällskapet, vädret, sysselsättningen etc. Även maten var fin även om den inte passade för en fisk- och skaldjursfegis som jag. Ett mycket lyxigt fat med fisk i alla möjliga varianter.

Sysselsättningen bestod till större delen av sjukamp. Mitt lag vann vilket givetvis förgyllde dagen ytterligare! Faktiskt riktigt roligt att få vara lite aktiv med diverse bollar och pilkastning och lite sådant. Min paradgren var dock Pratmakarna, believe it or not. ;)

På lördagen styrde vi kosan mot Båstad och sextioårskalas. Det var också trevligt om än det blev lite långsamt sådär mitt i. Roligt att få se Båstad också. Jag hade aldrig varit där tidigare. Dock samma typ av mat som på fredagen, lax...

På hemvägen tog vi en sväng om Falkenberg för att hälsa på en annan kompis och titta på deras nyköpta tomt bl.a. Det var roligt att se honom igen. När vi väl kom hem vilade vi en liten stund och sen gjorde min fina pojke mat åt mig. Jag var inte alldeles överlycklig över maten under helgen vilket han snappade upp (just det var kanske inte helt svårt...) och valde att göra någonting åt. Han är söt. :)

Annars är det rätt mkt som händer, men alldeles för fint väder för att sitta inne och blogga om det... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej tjejen!
Låter som att du har fullt upp med livet just nu, på ett positivt sätt alltså. Har fått lägga i Piteå sedan 1 juni och flyttat grejer sedan dess. Fick också godkänt på styrketesterna och gjorde min första spelträning idag. Kändes mycket bra och var roligt. Hoppas vi ses i sommar. Kram Linnea.