tisdag 3 juni 2008

Nybliven styrelsemedlem med världens bästa pappa

Mötet igår var sådär. Hon som höll i alltihop var en sådan där människa som idiotförklarar sina åhörare. I och för sig kan jag gå med på att det är nödvändigt för vissa åhörare är idioter. Dock är det likafullt jobbigt för oss andra. Bortsett från det var hon duktig och driven och fick med sig folk på idén. Hur svårt det nu kan anses vara. Det är väl få som inte är intresserade att köpa sitt boende för 65-75% av marknadsvärdet (vilket innebär att man inte behöver ha någon kontantinsats och inte behöver amortera) om man dessutom kan förvänta sig en stabil värdetillväxt.

Det blev i alla fall en såpass stark viljeyttring för att gå vidare med ombildningsprocessen att det bildades en styrelse på plats. Jag valde att sitta med i den. Det berodde helt enkelt på att jag vill ha informationen. Jag vill veta när besiktningar och värderingar etc. utförs och vad som blir resultaten av dem. Annars hade jag gärna låtit bli. Vi ska ha möten med potentiella ombud i nästa vecka och sedan den 23/6 är det dags för nästa möte i ombildningsprocessen. Då får vi tillgång till det materialet som motparten har om huset. Hon som företräder våra hyresvärdar (samma människa som höll i mötet igår) trodde att om allt går som det ska kan vi tillträda redan 1/12. Perfekt med andra ord, för det innebär att man kan sälja redan 2009 utan nackdelar skattemässigt.

Nog om det!

Vädret är fortfarande alleles för bra för att jobba. Man vill bara vara ute och motivationen lyser med sin frånvaro... :(

Ikväll blir det middag ute. Jag hoppas att jag kan undvika räkor och annat som jag i vanliga fall aldrig äter. Det har dock varit svårt på sista tiden så jag har inga större förhoppningar om att lyckas. Vi får se.

Dessutom har jag världens bästa pappa. Han är verkligen generös! Nu har han bokat biljetter för ytterligare en utlandsresa. Tyvärr åker han innan jag hinner komma hem. Det känns himla underligt faktiskt, men det får gå.

Nu ska jag och min söta, dreglande slashas gå och äta middag! :)

Inga kommentarer: