onsdag 11 juni 2008

Stressad och lite deppig

Jag är stressad just nu. Det är massor att göra på jobbet och det kräver en hel del anpassning och arbete för att komma in i nya rollen. Förhoppningsvis börjar det snurra på snart så man slipper vara stressad hela tiden.

Det är mycket rent generellt just nu. Inte bara på jobbet. Det mesta är positivt och jag har mått rätt bra på sista tiden. Det gör jag nu också med den lilla reservationen att jag blir ganska lättpåverkad av allt runtomkring när jag är stressad.

Blev besviken idag också. Det är alltid tråkigt när man inte vet var man har folk man tycker om. Allt blir så mycket lättare om man bara kan vara raka mot varandra, nu har jag varit tvungen att fundera och klura i flera dagar i onödan utöver att jag blev besviken när jag insåg hur det låg till. Dumt...

I övrigt såg jag precis Portugal rulla in sitt tredje mål mot Tjeckien. Härligt med mycket fotboll på TV. I och för sig är jag inte riktigt så fanatisk som vissa andra jag känner, men vissa matcher är riktigt roliga att se, och om inte annat har man lita bakgrundsunderhållning medan man pysslar med annat. :)

Bostadsrättsföreningens styrelse har haft möte hemma hos mig ikväll med ett av de potentiella ombuden. Det börjar bli dags att bestämma sig för nästa möte med motparten är den 23/6 och då ska vi representeras av ett ombud. Jag tyckte killen som var här idag kändes bra, men jag var å andra sidan inte med på mötet i måndags så jag ligger lite lågt (hör och häpna).

Fick ett jättegulligt foto på mailen idag. Av Nisse. Ja alltså, fotot föreställde Nisse, det var inte han som skickade mailet. Det gjorde min jättegulliga pojkvän. Fotot föreställde (en möjligen något förvånad) Nisse med ett äpple i gapet. Han vet att roa sig med det som finns tillgängligt den vovven, för jag köper inte riktigt det med att han hade äpplet i gapet av hälsoskäl som rubriken till mailet antydde (även om jag inte betvivlar att äpplet månne slutade som mellanmål...). :)

Nu ska jag försöka passa på att ta tag i lite disk och grejer här hemma medan jag är ensam. Det är så himla svårt att få saker gjort när man är två. När man inte bor ihop d.v.s. Av någon underlig anledning är det en helt annan sak om man bor ihop.

Enough said

Inga kommentarer: