fredag 18 april 2008

Dramatik

Herregud vilken dag det här blev.

Det började med att jag hade absolut noll koll på att vi hade kontorsmöte imorse vilket innebar att jag åkte till fel kontor. Det är väl iofs inte hela världen, men jag vet att min chef vill att jag ska vara med på kontorsmötena så det var lite onödigt.

Efter jobbet stressade jag hem för att försöka diska undan lite och packa min ryggsäck och sen hinna ner till stationen för att ta ett rimligt tidigt tåg till Sthlm. När jag hade lyckats med det insåg jag att jag hade glömt en mycket viktig mapp på busshållplatsen vid jobbet. Jag fick därför åka tillbaka dit för att se om jag hittade mappen. Så var naturligtvis icke fallet och jag fick därför gå tillbaka in på kontoret och skriva ut resehandlingarn på nytt. Mappen innehöll dessutom en massa viktiga jobbpapper som jag var väldigt bekymrad över att tappa.

Vidare till Centralstationen för att försöka ta mig till Stockholm, ingen tur där heller. Fanns bara svindyra biljetter på det tåget som precis skulle gå till Sthlm så jag fick vänta där i 1h och 20 min.

Mitt i allt så vände turen. Medan jag satt och väntade på mitt 18.42-tåg kunde jag konstatera att 17.37-tåget blev försenat så jag förlorade inte alls speciellt mkt tid på att ha tagit den lite billigare biljetten. Dessutom fick jag ett sms där någon sa att de hittat en mapp med mitt namn i. Tjohoooo! Nu slipper jag oroa mig för det i helgen. Jag ringde upp personen i fråga och han var jättetrevlig. Han sa att han jobbar nära mitt jobb så han kunde komma förbi med mappen på tisdag eftermiddag utan problem. Härligt! :)

När jag väl kom till Sthlm så fick jag min nya kamera som syrran varit gullig och inhandlat åt mig så jag skulle slippa stressa. Efter ett smärre missöde med minneskortet verkar det som att den fungerar utmärkt och vi har alltså någonting att ta bilder med i Paris. Strålande!

Dessutom har jag blivit ännu lite mer kär idag. :)

Over and out från en på det hela taget inte så tokig dag. Jag ska upp mitt i natten och påbörja min resa. Ha en riktigt go helg allihop.

Au revoir

1 kommentar:

Mitt i mitt liv sa...

Hoppas ni får det helt underbart i Paris, jag är inte lite avis på dig :-) Kramis