lördag 12 april 2008

Vino tapas

Jag blev bjuden på middag igår (igen). Stället för kvällen var Vino tapas som är en mysig liten restaurang som ligger i Linné. Det var dags för ytterligare en lektion och min käre kavaljer komponerade ihop en meny bestående av 7 olika tapas (givetvis frågade han först om tapas var okej eller om jag hellre ville ha en varmrätt). Mycket lärorikt. Menyn var som följer:

Spinaci
Spenat- och getostfylld tortilla

Queso de cabra
Knyten fyllda med getost och fikon

Gambas al ajillo
Räkor i chili & vitlök

Dadlar
Baconlindade dadlar

Cappucino
Jordärtskockscappucino med stekt Chorizo i vin

Ensalada
Sallad med rökt ankbröst, rostade rödbetor, marinerad getost

Plato variado
Manchego, Serrano, chorizo, oliver


Jag åt en oliv och en räka. Duktigt va? ;) Faktum är att jag provade alltihop. Manchegoost var jättegott, verkligen jättegott. I övrigt var jag inte jätteimponerad (av själva maten då förstås), men jag testade allting, och blev mätt och väldigt belåten. Det var väldigt mysigt, både själva restaurangen och att ha någon som valde ut mat och dryck åt en. Man kunde haft det sämre...

:)

2 kommentarer:

Mitt i mitt liv sa...

Duktiga tjejen! :-)

Syster söt sa...

Haha, eller hur! Det hade man verkligen inte trott om mig! :)