fredag 25 april 2008

Stora planer

Nu har jag stora planer igen. Jag ska söka ett nytt jobb. Det är dock inte riktigt så spännande som det låter, för det är på samma kontor som jag jobbar nu. I och för sig är det ändå ett rätt stort steg, det är en annan typ av tjänst som skulle kräva mer av mig än den jag har nu, åtminstone i vissa avseenden. Hur som helst så har jag frågat chefen, och det är okej att söka den. Jag var lite osäker på hur han skulle resonera där eftersom jag har en projektanställning nu och tanken trots allt var att det projektet skulle pågå ett helt år. Som sagt var fick jag dock grönt ljus så nu har jag bestämt mig för att söka. Ska bara samla lite mod först... :)

Jag har knappt varit hemma sen jag kom från Paris. Därav (åtminstone delvis därav) bristen på inlägg i den här otroligt intressanta bloggen. Jag är dock inte speciellt ledsen över det. Jag har haft det väldigt bra där jag har varit istället, fått massor med kramar och god mat och sådana bra saker. För övrigt har jag träffat hans farmor och farfar nu. Vi blev bjudna på våfflor och jag fick en rundtur där han har växt upp. Mysigt. :) Det blir hemskt intressant att se om jag får godkänt av farmor, hon har tydligen höga krav och hade nyligen underkänt hans brors flickvän så man vet aldrig. ;)

Om ett par timmar (knappt...) ska jag åka till Linköping så jag borde verkligen inte sitta här och skriva utan packa för fullt. Det blir väl som vanligt, att jag får med mig ungefär hälften av de grejer som jag tänkt och det går alldeles utmärkt ändå. :) Jag ska bo hemma hos TA. Det blir trevligt att se honom igen. Jag hoppas på att inte bli alltför utskälld av mina lagkamrater imorgon när spelet börjar och de upptäcker att jag har godkänt en femte spelare i vårt lag. Som tur är så är de inte så gamla så chansen är god att de inte vågar skälla på mig. Haha.

I övrigt vet jag inte om det händer så mycket spännande i mitt liv. Det är sol ute och livet leker!

Inga kommentarer: