onsdag 2 april 2008

Trerätters, Nisse & scones

Jag har blivit bjuden på ännu en trerätters, även kallad Grundkurs A. Mycket god mat, men sådant som jag kanske inte hade valt att äta om jag hade valt själv. Förrätten var lite svår, honungsgratinerad getost på toastbröd med olivtapenade men i övrigt tycker jag att det gick riktigt bra. Dock hävdade gourmetkocken själv att han stekte köttet lite mer än vad han hade tänkt så det kanske var därför lektionen var lite lättare än väntat men jag tycker ändå att jag var duktig. (Om ni undrar så åt jag upp hela min förrätt!) Till efterrätt fick jag chokladkaka, troligtvis som lite kompensation. Dryck till maten var förstås rött vin. Även om detta var en lektion så var det en av de trevligaste jag någonsin varit på, en fin middag är alltid en fin middag, och TT är en mycket duktig kock!

Igår och idag har jag vaktat Nisse. Nisse är en liten blandrashund med lockig päls och mjuka öron. Han är helt i avsaknad av uppfostran. Han har inget koppelvett och kan inte hälsa varken på andra hundar eller på människor för han är en riktig fegis. Dessutom är han helgo. ;) Igår kväll när det serverades scones här hemma i vardagsrummet så åt han en ur brödkorgen helt på eget bevåg. That's Nisse. Det är faktiskt riktigt roligt med en liten hund, även om han är lite för liten, lite för ful och mycket för ouppfostrad. :)

Inga kommentarer: