söndag 27 april 2008

Linköping

Anlände till Linköping igår kväll och hade en lugn och trevlig kväll hemma hos TA. Han hämtade mig på stationen när jag kom och hade lagat mat åt mig. Han har på det hela taget varit en mycket föredömlig värd. :)

Spelet började inte förrän vid 12 idag. Det var verkligen skönt att sova ut. Sömn har varit en bristvara på sistone! Vi lade oss hyfsat i tid igår så jag fick väl sova en 10 timmar eller nåt. Inte dåligt.

Själva spelandet har gått sådär. Det har varit mycket upp och ner från match till match. Jag tycker ändå att det går hyfsat med tanke på partners ålder och vår erfarenhet av att spela ihop. :) Det har i alla fall varit en trevlig dag om än vi fick vänta lite för länge på mat. Vi hade ingen matpaus förrän vid 17, så det var himla tur att jag faktiskt fick i mig frukost imorse.

Jag har också fått bekräftat ännu en gång att det här med bridge inte är någon stegfrämjande sport. Min stegräknare stod på ca 2500 steg efter avslutat spel så det var bara till att ge sig ut på en liten promenad för att räta upp siffrorna något. Nu står den i alla fall på 6217 vilket får anses vara acceptabelt för en bridgedag. Det var dessutom riktigt skönt att komma ut på en kvällspromenad i det här underbara vädret. Smygsommar. :)

Nu har jag fått mig en dusch och ska gå och lägga mig, ska bli gött att sova en stund, vi börjar redan 9.00 imorgon och sedan är det buss hem direkt efter spelet. Sedan får jag förhoppningsvis träffa min Tysklandsresenär. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha. m2 såklart =) men stort var det iaf.. hittade massor, men kom endast hem med en handkräm, skohorn och en vas. Resten köper jag sen när jag har fått lägenheten =) hoppas allt e bra med dig :) //L

Syster söt sa...

Jag misstänkte nästan det. Kunde inte låta bli att retas lite. ;) Det är kanon med mig, lite trött bara. Har varit i Lkpg och spelat bridge hela helgen och precis kommit hem! Kram