tisdag 22 april 2008

Paris

Jag säger bara det. Herregud vilken fantastisk stad. Vart man än vänder sig finns det fantastiska byggnader, underbara parker eller små bagerier och överallt är det härlig stämning. Vår resa har verkligen varit något alldeles extra. :)

Allt har gått smidigt (sånär som på en smärre försening på flyget på vägen hem) och vi har verkligen sett mycket. Dessutom har vi gått mycket. Vi är rörande överens, syster och jag, om att det är det bästa sättet att se Paris.

Egentligen hade vi väldigt tur när vi först kom fram med bussen. Vi gick ner till närmaste metrostation, men p.g.a kön där valde vi att gå upp istället och promenera en sväng. Det slutade med att vi promenerade via en mängd sevärdheter hela vägen till vårt vandrarhem (som för övrigt var finare än många hotell man sett). Sedan har vi spenderat helgen med att vandra omkring i Paris och äta baguetter och titta på allt det vackra.

Nu sitter jag hemma i min lägenhet och väntar på sällskap. :) Kruxet med att åka iväg när man precis har hittat någon som är fin och fantastisk och snäll på alla sätt, man längtar så mycket...

Sammanfattningsvis kan sägas att det här har varit en superhelg, och det har verkligen varit jätteroligt att få åka iväg bara syster och jag. Vi har klarat oss galant i Paris och bara varit osams en enda gång (! ;)) och jag skulle inte tveka över att åka iväg någonstans med henne snart igen. Tack kära syster salt för en fin resa! :)

Inga kommentarer: