fredag 7 mars 2008

Effektivitet, ineffektivitet och resfeber

Idag har jag varit riktigt effektiv på jobbet. Fick undan ett par ärenden som jag haft på mitt bord ett tag vilket var riktigt skönt. Vi hade dessutom två riktigt positiva möten idag. Det är alltid härligt när det är positiv andra på kontoret och alla kollegor, det är så mycket roligare då. Dessutom fick vi en trevlig liten belöning idag för våra januariresultat. Vi fick kryddor från Santa Marias nya serie "More". Mycket roligare än tårta, bra initiativ! Jag valde en saltblandning med rosa himalayanskt salt och rött hawaiianskt salt, och en krydda med basilika och vitlök. Inte bara roligare än tårta utan betydligt nyttigare också.

Apropå nyttigt så ska vi dessutom gå till Amsterdam. Det var någon tävling som vårt friskvårdsombud introducerade idag. Man ska formera grupper om 2-8 personer och gå av bara tusan. Tar man sig till Amsterdam (ett visst antal steg, kommer inte ihåg hur många) så får man vara med och tävla om resecheckar. Det var lite roligt tycker jag. Föga förvånande kanske eftersom jag tycker att allt med ett tävlingsmoment i är lite roligt. ;)

Jag har pratat med pappa idag. Han ska komma och hälsa på mig nästa vecka. Han planerar att komma ner på tisdagkväll. Jag vet inte hur länge han ska stanna men jag har i alla fall begärt kompledigt från jobbet onsdag, torsdag och fredag. Jag hoppas han stannar till söndagkväll. Det ska bli riktigt roligt att träffa honom igen och visa honom hur jag har det i min nya lägenhet. :) Mamma och mormor hade varit på konsert ikväll. Det var en av mina gamla klasskompisar som sjöng Eva Cassidy-låtar. Det hade tydligen varit riktigt bra. Mormor ringde ikväll och lät riktigt glad så det var roligt.

Här hemma har jag dock inte varit särskilt effektiv idag. Jag hade hoppats att tvättstugan skulle vara ledig så jag skulle hinna tvätta ett par maskiner efter jobbet men tji fick jag. Bokade en tvättid till veckan istället. Dessutom hade jag tänkt diska och fixa lite hemma eftersom jag ska vara borta hela helgen. Det blev dock inte särskilt mycket av det heller. Jag har latat mig, tagit en lång och riktigt varm dusch och lyssnat på musik. Sedan har jag ju (som kanske framgått) pratat en hel del i telefon också. Nu är jag för trött för att göra någonting seriöst så nu försöker jag packa så smått inför imorgon. Ska bli jättehärligt att komma iväg även om det inte handlar om någon fantastisk resa. Det blir förhoppningsvis en riktigt härlig helg med mina goa grabbar. :)

See you sunday (eller kanske på måndag...)

Inga kommentarer: