tisdag 11 mars 2008

Stress och skräpbridge

Jag var supertrött imorse, helt och hållet självförvållat, men jag kom i alla fall upp och iväg till jobbet i någorlunda rimlig tid. Man kommer långt på ren vilja när man vet att det finns ledighet och möjlighet till en eller annan sovmorgon inom räckhåll. :)

Jobbet idag var ganska körigt, det blev inte speciellt strukturerat utan mest brandsläckning här och var. Hur som helst så löste det mesta sig och det blev full dag till slut.

Efter jobbet begav jag mig in mot stan och mötte upp B, E & I på en av thairestaurangerna vi brukar käka pre bridge-dinner på. Maten var ovanligt stark idag, men det var gott.

Tyvärr följde vi (läs: jag) upp den goda maten med riktig skräpbridge. B spelade inte heller felfritt, men det var mina misstag som kostade mest (och var mest uppenbara). Vi fick bara oavgjort mot ett betydligt sämre lag. Så går det när man inte håller i korten.

Pappa ringde ikväll och meddelade att han ev. åker redan inatt. Det betyder att jag borde ha ägnat kvällen åt städning, men jag har bara suttit här och försökt motivera mig själv till att ta tag i saken. Jag har dock konstaterat att jag inte orkar, så jag får hoppas att han inte dör när han ser hur stökigt det är här. Det ska verkligen bli kul att se honom igen! :) Jag pratade med mamma också, hon hade skickat med lite sylt och diverse till mig, precis som hon brukar. De är bra mina föräldrar. :)

Nu är det sovdags!

Inga kommentarer: