söndag 4 maj 2008

Asshole

Snart börjar ett program på TV som gjorde mig heligt förbannad förra gången jag såg det. Eller ja, inte programmet i sig utan huvudpersonen. Den "tävlande". Programidén är att någon ska svara "ja" eller "nej" på ett antal frågor, den ena jobbigare än den andra. Det finns en "panel" med 3 personer ur huvudpersonens närmaste bekantskapskrets. Förra programmet jag såg var det en kille som verkligen svarade "fel" på samtliga frågor. Alla hade att göra med hans flickvän på ett eller annat sätt. Hon satt i studion och inspelningen skedde på deras femårsdag. Redan förra gången hade hon nära till tårarna. Jag kände att jag bara var tvungen att se hur detta slutar. Jag kan inte förstå hur hon kan sitta kvar, om han så gärna vill ha 500 000 svenska kronor att han gör henne så ledsen är han inte värd fem öre i mina ögon. Jag hoppas innerst inne att hon ska resa sig och gå...

Jag har åstadkommit lite sen mitt förra inlägg, dammsugit vardagsrummet och diskat en hel del. Dessutom har jag lyckats få i mig mat. Annars deppar jag lite sådär lagom. Jag önskar att jag förstod hur han tänker, jag vill ju att han ska längta efter mig och vilja träffa mig... :(

Inga kommentarer: