fredag 9 maj 2008

Uppdatering

Pappa var sjuk. Ytterligare en eländig blodförgiftning. :( Hur får sådant gå till? Varför ringde ingen oss? Varken jag eller syrran fick veta någonting, och inte mamma heller för den delen. Man kan ju börja undra... Pratade med honom igårkväll och då var han jättetrött och lät helt knäckt stackarn. Ringde honom från jobbet idag och då lät han mkt piggare. Han sa själv att det kändes mkt bättre idag, så det var skönt iaf!

Vi var ute med båten igår. B & jag hade bestämt att vi skulle spela bridge, men så ringde TT och frågade om vi inte skulle åka ut med båten istället. Det lät som ett strålande förslag med tanke på att vädret igår var nästan lika underbart som det är idag (drygt 20 grader och soooooooool!) så vi nappade på det och åkte runt Hisingen island igår. Fantastiskt vackert. Vi stannade till och grillade och jag insåg att det finns ett och annat smultronställe att upptäcka... :) Himla mysigt!

Nu är jag hemma och mellanlandar inför resan till Värmland. Vi ska ju åka iväg till en stuga där över helgen och bara njuta av livet i största allmänhet. Ska bli kul att lära känna ett par av hans kompisar lite bättre, och framför allt himla härligt att bara slappa och göra roliga saker i det underbara vädret... :)

Nu är det packning och dusch som gäller!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du systersaknare!
Vad jag förstår tillhör jag möjligen din föräldrageneration. Vi har bridgeintresset gemensamt. Även båtlivet. Många år kajkade jag med familjen västkusten upp och ned och njöt av båtlivet. Ev tankar kan utbytas på ulfholmgren@gmail.com om du vill.
Ha en bra sommar!
uffeh