fredag 2 maj 2008

Ibland är livet orättvist

Fick precis höra att pappa är inte mår bra. Hans kompisar och även mamma hade tydligen försökt övertala honom att åka in till sjukhuset ända sedan igår, men han hade inte lyssnat. Hoppas bara att det inte är så allvarligt!

Mammas grannes hus (grannen är för övrigt en kompis till min pappa) har precis brunnit ner. Man trodde visst att branden hade börjat i någon av apparaterna i tvättstugan. När mamma åkte därifrån hade brandkåren brutit upp taket så huset är tydligen helt förstört. Pappa skulle åka hem och släppa in dem i sitt hus innan han fick skulle få skjuts av en annan kompis till lasarettet sa han.

Dessutom har jag inte orkat ta mig för någonting av det jag skulle göra idag vilket innebär att imorgon kommer bli en besvärlig dag. Utöver det så har SM börjat dåligt för min goa grabb. Jag vet i och för sig inte om han och hans partner har spelat dåligt, men jag vet att lagets första match gick dåligt. Mina kompisar har spelat kort idag, utan mig (med allra största sannolikhet p.g.a. mitt ex). Det kanske är orättvist och dumt, men det känns ändå lite tråkigt och jobbigt. :(

Om man går och lägger sig kanske det är lite ljusare imorgon..?

Inga kommentarer: