tisdag 1 januari 2008

Happy new year!

Igår var det nyårsafton och jag försökte hinna med så mycket (läs: så många) som möjligt. Det gick rätt bra faktiskt. Jag var hemma hos mamma på dagen, tyvärr hjälpte jag inte henne så mycket med förberedelser utan som vanligt var det mest hon som hjälpte mig, med klädval, gåbort-present etc. Tack mamma. :)

Senare på kvällen åt jag middag med E & L, två av mina sötaste vänner, hemma hos ett par andra vänner. Det var trevligt även om deras hund av någon anledning var väldigt rädd för mig. Inte alls svårt att förstå tyckte B när jag ringde och önskade honom gott nytt år, thanks. :P

Själva tolvslaget firade jag hos pappa. Vi var ute och tittade på massa fyrverkerier som grannarna runt omkring hade. Det är verkligen helt slöseri med pengar att köpa egna, i stort sett samtliga på kvarteret hade massor med raketer. Sedan tittade vi på lite film, åt lite godis och surrade lite. Ett bra slut på en bra nyårsafton. Den enda som fattades var syster salt, och det lät iaf som att hon hade det bra även om apelsinsåsen blev kass. Am I right? :)

Sedan så pratade jag som sagt var med B igår, ringde T också men han vägrade svara. Hörde av både E och K också, och ytterligare några goa människor. Ska bli trevligt att komma hem och träffa vännerna igen. :)

Nu sitter jag och fixar lite grejer såhär innan jag ska åka hem. Samtidigt som det såklart ska bli härligt att komma hem så är det tråkigt att åka, precis som vanligt. Önskar att det inte vore så fruktansvärt långt!

Inga kommentarer: