onsdag 9 januari 2008

Hektisk dag

Idag var en ganska hektisk dag, men samtidigt var det nog den roligaste hittills. Jag gick igenom en del material tillsammans med en av mina kollegor, hon som ska på samma kurs som jag imorgon. Hon är trevlig så det var helt okej. Sen fixade jag en del med de grejerna själv också, känns bra att vara igång lite med det jag ska göra! Sedan var det en del strul med lite grejer så jag fick rycka in lite här och var, sådant som får tiden att gå. Faktum är att det fick tiden att gå så mycket så jag fick stanna kvar på jobbet en halvtimme längre än planerat. Den får vi minsann se till att kapa någonstans. Man får vara lite noga med sådant när man ska ha ett sådant jobb som jag, annars blir det lätt en hel del timmar för mycket, även om det naturligtvis inte får gå till överdrift. Man ska ställa upp också! :)

Hade egentligen tänkt handla på hemvägen men bestämde mig för att skippa det när det började regna. Dum inställning att ha när man bor i Göteborg men är man norrlänning så är man. Det finns få saker som är så underbara som ett ljummet, hällande sommarregn, men samtidigt finns det nästan inget äckligare väder än höst- och vinterregn i Göteborg. Fy! Nu tänkte jag försöka fixa något att äta med vad som finns hemma, och jag undrar banne mig om det inte blir scones. Det är så himla gott med färska scones med smör och ost! Mmm...

Inga kommentarer: