måndag 14 januari 2008

Ännu en sovmorgon

Det blev att sova länge idag också. Egentligen hade jag föresatt mig att försöka kliva upp i rimlig tid, så att jag inte skulle få ännu svårare att sova vettiga tider under kommande arbetsvecka än vad jag hade under den gångna. Så blev dock inte fallet utan jag sov till ungefär kvart i ett både igår och idag. Jag har bestämt mig för att tycka att det är okej. Jag kommer ändå aldrig bli en morgonpigg människa, och då måste det ju vara bättre att sova ut på helgerna när man har möjlighet, och inte vara trött precis varenda dag i veckan.

Jag har burit upp 2 av 3 lass julsaker till förrådet idag. Det känns bra. Nu är det bara två elljusstakar och en minijulgran kvar att ställa undan. Sedan är alla saker som ska upp i förrådet borta. Då är det bara gardinerna i vardagsrummet och lite dukar och så som ska bort. Jag har hängt upp vår gamla barnrumsgardin i köket. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka faktiskt, men det ger sig nog. :)

Annars är jag faktiskt lite orolig för min kära far som inte har hört av sig och sagt att han kommit fram i ordning. Jag hade inte oroat mig om det inte vore för det faktum att han sa att han skulle höra av sig dels vid mellanlandningen i Frankfurt och dels vid landningen i Manilla. Iofs är det lite typiskt min pappa att glömma bort att höra av sig när han sagt att han ska göra det, men dels har han blivit lite bättre på det, och dels känns det som att det är en lite annan sak när man ska åka långt bort? Hoppas iaf att allt är okej. Jag har skickat ett sms till honom men inte fått något svar, men vad vet jag, han kanske inte ens har fått det?

Inga kommentarer: