fredag 11 januari 2008

Kursen är över

Jag är säljsugen. Ibland blir jag förvånad själv över hur engagerad jag faktiskt kan bli när det handlar om att sälja och om argumentation. Kontentan är att jag nu får se till att fixa nödvändiga utbildningar och certifieringar på jobbet så att jag får ge mig i kast med detta så snart som möjligt. Jag har redan börjat smida stora planer för hur mitt jobb kommer att se ut och hur det kommer utvecklas. Farligt men ack så roligt!

Klockan är snart kvart över sju och jag kom precis hem. Jag är toktrött som vanligt, jag är inte van att jobba heltid och definitivt inte van att behöva sitta hela dagar och lyssna. Ska man summera kursen så var det en bra kurs, den har vissa babysjukdomar, men något annat är inte att vänta när en kurs går för första gången. Båda kursledarna var duktiga, men ingen var fantastisk.

Pappa är påväg till Filippinerna och jag är avundsjuk som tusan. Tänk att få spendera den närmaste månaden där istället för i Göteborg i det förhatliga regnet. Ett tag inbillade jag mig nästan att vi skulle slippa det i vinter, men nu är det här och det är här för att stanna. Suck. Hur som helst så pratade jag med pappa när han satt i utrikesterminalen på Arlanda och önskade honom en trevlig resa. Hoppas verkligen att han får en underbar månad, det är han värd min söta lilla pappa.

Förresten så fick jag en inbjudan till en träningshelg för juniortruppen igår. Den ska gå av stapeln i Lkpg 1-3/2. Tydligen är det där det ska avgöras vilka som blir aktuella för spel i flicklaget när Nordiska Mästerskapen går i Örebro nu i mars. Hoppas att mitt tidsschema på jobbet tillåter att jag åker på den helgen. Jag tycker att det vore jätteroligt att bli uttagen i ett landslag (även om det nu "bara" råkar vara flicklandslaget) och då vore det ju dumt att inte ta chansen. Vi får väl se vad som händer.

Det här blev ett fantastisk hoppigt inlägg, men så blir det ibland. Ni får helt enkelt leva med det och acceptera att det blir så när man har ett lite rörigt liv och inte orkar sortera upp alla tankar och begrepp innan man skriver sina blogginlägg.

Inga kommentarer: