söndag 21 oktober 2007

Det är jag som är syster söt

Det är jag som är syster söt. Det här är systersalt: http://systersalt.blogspot.com/. Hon betyder oerhört mycket och jag saknar henne varje dag (hon har flyttat ifrån mig och bor numera i Fjollträsk).

Jag är född och uppvuxen i Norrbotten där jag lämnat många underbara familjemedlemmar, släktingar och vänner. Sedan ungefär 4 år tillbaka bor jag på Sveriges framsida (?!), närmare bestämt västkusten och Göteborg. Nu har jag precis flyttat till en tvåa i Majorna och nystartat lite, jag tror och hoppas att det blir super.

Jag är (förhoppningsvis) snart färdig jurist, och har i dagarna sökt mitt första jobb. Dock inte som jurist, utan som rådgivare på den bank där jag jobbat extra sedan 3 år. Jag HOPPAS verkligen på det jobbet, för jag tror det skulle passa mig utmärkt.

Jag har en hoper underbara vänner härnere som är viktiga för mig. De flesta är galna i bridge, precis som jag. (Kom igen nu, någon last måste man få ha, och det _är_ faktiskt roligt!)

Jag brukar hävda att jag är ganska ovanlig, men en av mina vänner hävdar att jag inte alls är det. Tror egentligen inte han menar något illa med det, men jag tror han har fel. Jag är inte så söt som "namnet" antyder, iaf inte till sättet. ;) Jag är en ganska elak människa. Jag gör vad som helst för folk jag tycker om, men inte mycket för folk jag inte tycker om.

Förutom bridge, jobb och ibland lite skola, (alldeles för sällan) gillar jag att resa och att laga mat och baka. Att göra folk jag tycker om besvikna ger mig ångest. Annars älskar jag att ha folk omkring mig och gillar att skämma bort vänner och bekanta med god mat i hemmet. :)

Inatt fick jag ett sms från en pojke (man?) som frågade om jag ville gå ut och äta med honom idag. Jag svarade på det smset imorse, och då kom han inte ihåg att han hade skickat nåt. Svårt att få grepp på avsikten (förutom den första intuitiva tanken...) men ska man se det från den ljusa sidan så har jag något att fundera på ett par dagar.

That's all for now.

1 kommentar:

Nybliven sa...

Kul att också du tagit ditt förnuft till fånga och redovisar ditt intressanta liv för oss andra i cyberutrymmet!
Hoppas allt är bra på framsidan och lycka till med middagsdejterna!!!
Kram!