tisdag 23 oktober 2007

Seger, te & kakor och kattgodis

Det blev seger i matchen idag, trots att det nog egentligen bara var jag och T som trodde på möjligheten från början. Får hedra B med att han och hans partner egentligen inte var skyldiga till mycket av förlusten. Det finns alltid saker man kan göra bättre, men de gjorde inte många misstag. Jag och E och våra vingar hade nog en blandning av tur och en del skicklighet, iaf varvade jag och E briljanta saker med nybörjartabbar. Sådär som det kan vara ibland. :)

Vi promenerade hem efter matchen allihop, och jag och T bestämde oss för att ta en kopp te. Det blev hemma hos honom p.g.a. bristen på nattöppna kaféer. Lika bra det för jag fick kakor till mitt te. Det blev dock en långdragen kväll (läs: natt) eftersom vi lyckades fastna i mängder med analyser av enskilda givar, allmänna budlägen etc. Jag tänker dock inte påstå att vi egentligen gjorde någon större nytta eftersom analyser tenderar att bli sämre ju senare det blir. Nåja, det var trevligt iaf, och det var ju huvudsaken.

My mystery man var för övrigt nere i lokalen och spelade idag, pratade dock inte med honom, men han log rätt fint när han såg mig, haha!

Så, varför kattgodiset då?
Jo, för att jag, som den något excentriske djurvän jag är funderar på att köpa en burk kattgodis att ha i min handväska för nästa gång jag möter något ulligt, gulligt litet djur som ser ut att behöva en godis. Tankar kring det någon? Jag vet att det kan låta smått desperat, men jag vill ha små kompisar som blir glada att se mig. Hm, kanske är det lite för knasigt ändå. Vi får avvakta och se hur den idén mognar.

B hävdade för övrigt att det var oförskämt av mig att tro att han inte kunde stiga upp kl. 7 på morgonen. Jag vill påpeka att jag inte alls tror att han inte kan det, utan bara hävdade att jag inte trodde han skulle tycka att det var värt att förstöra sin egen morgon för att förstöra min. Så det så. Jag tror visst att du kan stiga upp kl. 7 på morgonen, i det här fallet är jag inte den som kastar sten i glashus, eller nåt. :)

Jag kan för övrigt rapportera att det inte var fullt lika mysigt att gå hem genom Slottsskogen inatt. Först och främst såg jag en karl på cykel, som en bit framför mig på gångvägen svängde av och satte sig på en bänk en bit ifrån gångvägen. Inte helt trevligt att gå förbi honom och fortsätta. Man kan trots allt inte lita på att folk som är ute den här tiden på natten är riktigt kloka. Sedan så prasslade det misstänkt mycket i löven på ett ställe på vägen, men det måste ha varit något djur. Det var iaf ingen som dök upp och överföll mig. Kanske borde lyssna på pappa dock och vara lite försiktig. Blir nog inga fler frivilliga promenader den här tiden på dygnet. Nästan så att jag fick lite hemlängtan, för hemma kan man iaf vara rätt säker på att om det är någon som överfaller en i skogen så kommer det inte vara en människa. ;) På den ljusa sidan måste jag dock framhålla att jag aldrig tror att jag sett Gbg så lugnt som inatt, vilket var rätt trevligt. Lugnt och tyst bortsett från en cyklande man och lövprassel.

Nu ska jag ta min förvirrade lilla hjärna och gå och lägga mig. Sov gott folk. :)

2 kommentarer:

Syster Salt sa...

Tsss. Crazy catlady. Jag röstar ner ditt förslag. Inte köpa kattgodis. Dels för att man inte ska ge andras djur saker man inte vet om de får äta, dels för att det är lite galet. =)

Syster söt sa...

Pff, jag struntar väl i vad de får och inte får äta. Är man en oansvarig djurägare och släpper ut sin lilla katt i den här miljön får man skylla sig själv om den får kattgodis av en galen djurvän. Let's face it, mycket värre saker skulle kunna hända. Å andra sidan kan jag hålla med om att det är lite galet, så det skulle vara därför då. :)