tisdag 30 oktober 2007

Vildsvinsskinka, kläder och disk

Vi har varit och handlat. Vi köpte vildsvinsskinka för 709:-/kg. Den var enligt uppgift inte speciellt god. Nej, jag har inte smakat. Jag är en sådan som inte smakar. Om det var meningen att vi skulle äta vildsvin hade det väl inte funnits tamsvin som både är lättare att få tag i och godare att äta?

"Var ska den här vara?" "Får jag hänga den här i garderoben?" "Vad är det i den här?" Ett urval av de frågor min mamma hunnit ställa på ca 3 h i mitt hem. Hon är världens bästa och hon driver mig till vansinne. Mitt i allt så tittar vi på varandra och börjar skratta. För vi vet båda två att det är såhär det är, varje gång. Hon är underbar min mamma. :)

Jag har också pratat med min fantastiske far. Han var lite irriterad på sin stallbyggarkompis för dennes brist på framförhållning. Han vill att Brunte ska kunna gå in i värmen snart. :)

Nu ska jag gå och störa mamma i diskandet. (Och nej, jag ber inte mamma att göra allt det här. Jag har dåligt samvete för att hon är så himla duktig och energisk men inte jag. Faktum kvarstår dock, det är skönt att bli bortskämd av sin mamma ibland, även om man är "stor")

Inga kommentarer: