måndag 22 oktober 2007

Väckning 07:00?!

Dagen började med en liten sväng av irritation. Det gick dock över relativt snabbt eftersom jag visste att jag skulle få spendera eftermiddagen och kvällen med kortspel i goda vänners lag. Alltid lika trevligt! Började med att gå till T lite tidigare och gick och handlade med honom. Köttfärs fick det bli, och hemmagjorda hamburgare till middag. :)

Gick väl sådär med själva kortspelet, som så ofta nu på sistone, men det var roligt ändå. Får väl hoppas man lär sig något även om det är uppförsbacke ibland. Bestämde f.ö. med B att vi inte ska spela Manfred Kamras (för oinsatta så är det en hyfsat stor tävling som går här i Gbg den 3/11) vilket kanske är lika bra eftersom det nog krävs att man är lite på hugget då. Lutar åt att det blir hockey istället, först en kamp på ps3:an och sedan matchen mellan Färjestad och Luleå. Jag lär ju förlora tv-spelsmatchen, men jag räknar kallt med att vi vinner sen, och jag lär ju inte behöva förtydliga vilket lag jag håller på för det är ju uppenbart vem som borde vinna den kampen. ;)

Vandrade vägen hem genom Slottsskogen, som för övrigt är underbart vacker såhär på hösten, med massor med stora imponerande lövträd (som är extra imponerande när man är norrlänning och bara van vid stora imponerande barrträd) i jättevackra färger. Telefonen ringde precis när jag kom in i trapphuset och efter ett relativt långt samtal om diverse viktiga (inte så många) och oviktiga (desto fler) ting slutade det hela med en utmaning om väckning 07:00 imorgon bitti. Jag är fortfarande lite skeptisk till om det verkligen kommer hända. Du vet att du kommer få äta upp det ett tag om du inte ringer va? :P

Berättade förresten för vännerna om mitt nattliga sms, vilket alla fann rätt roligt.
Jag sa åt dem dock att de inte får prata om det, känns som att det är lika bra. Det gick dock rätt snabbt för E att lista ut vem det kom ifrån, vilket jag är lite imponerad av. Iofs kanske inte fantastiskt svårt, men ändå.

Ska förresten mest troligt spela juniormatch på BBO på tisdag. Känns lite sådär, spelar isf med en partner jag inte alls brukar spela med, och säkert en massa folk som kommer titta på en. Känns inte sådär superroligt när man är inne i en negativ trend med sin förmåga att göra rätt vid bridgebordet. Nåja, det ger sig väl.

Nu är det godnatt, det kan ju bli tidigt imorgon...

Inga kommentarer: