tisdag 5 februari 2008

Landslaget nästa!

Jag får vara med i NM! Tjohoo! :)

Fick veta i söndags att jag är uttagen till att spela flickklassen i NM som går i Örebro under påskhelgen. Det känns jätteroligt. Även om jag vet att konkurrensen inte är fantastiskt hård så är jag lite småstolt över att få spela i ett landslag. Det blir ny partner och nytt system. Jag ska spela med M, en ung, helgo tjej och vi ska (hör och häpna) spela naturligt. För mig är det en rätt stor omställning, men jag hoppas det går bra. Vi har ju några veckor på oss att träna i alla fall, det gäller att utnyttja dem till max. Sedan har jag nog sådan tur att jag får en liten privatlektion i att spela naturligt av en av våra coacher tillika väldigt duktig bridgespelare och även Göteborgare, vi får se.

Helgen har i alla fall varit väldigt bra. Det var trevligt att träffa TA igen och det är alltid roligt att spela en massa bridge. Att M & jag blev uttagna till landslaget var guldkanten. :)

Idag på jobbet konstaterade jag att jag har alldeles för mycket att göra inom den närmaste framtiden. Både jobbgrejer, bridgegrejer och annat. För att inte tala om den där universitetsutbildningen som aldrig blir klar. Till råga på allt har jag inte hunnit prata med min syster på flera dagar. Det är lite deppigt. Imorgon blir det inte depp utan bio med T & B, ska bli kul att hitta på någonting tillsammans med dem, och det blir nog faktiskt skönt med något annat än kortspel! Det ni. ;)

Nu ska jag surfa lite, maila lite och sen sooooooooooova!

2 kommentarer:

Nybliven sa...

GRATTIS lilla kusin vitamin!! Det har du med allra största säkerhet gjort dig förtjänt av!! Så mycket som du verkar spela... jag blir alldeles paff att du hinner spendera så mycket (natt)tid på bridge samt ha ett heltidsjobb... Gäääsp säger jag bara!!

Kram på dig och grattis igen!!!

Syster söt sa...

Tackar ödmjukast. Det känns superroligt, och jag är lite stolt trots att konkurrensen var bristande. :)

Ska jag vara helt ärlig så blir det en del gäspningar, både på jobbet och vid bridgebordet, men det är ju så roligt!

Stor kram till dig också!