söndag 24 februari 2008

Underligt

Mitt liv just nu är underligt. Hur jag än vänder och vrider på det så blir jag inte riktigt klok. Glad, ledsen, arg, sur och lycklig om vartannat. Helst inte i mer än 5 minuter åt gången. Det är riktigt jobbigt att inte riktigt veta var man har sig själv.

För övrigt så hade jag tydligen fel angående filmen (Control alltså). Den var tydligen bra, det var bara inte en film för mig. Det hävdar i alla fall min syster. Det har dock inte framgått tydligt huruvida hon har sett den eller inte, och tills jag vet det tänker jag vara skeptisk och vidhålla mitt råd om att ni inte behöver se den.

Jobb imorgon igen. Det är jobbigt för det känns som att jag egentligen behöver en riktig semester. Jag vill åka till solen och värmen och koppla av och bara tänka på mig själv. Jag vill sitta på en altan någonstans i solnedgång och kvällsvärme och bara vara. Det "fina" är, att jag vet att jag skulle bli galen på att vara själv efter ungefär 2 timmar, och ändå är det vad jag längtar efter just nu. Om inte annat så ett tydligt bevis på att jag aldrig kommer bli nöjd?

Inga kommentarer: