torsdag 28 februari 2008

Tragik, relationsrådgivning och brutal ärlighet

Tjuvlyssnat bjöd på en riktig höjdare idag:
http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/little-mister-sunshine

Träningsmatchen gick lite bättre än den förra. Vi förlorade med 22 imp, men den här gången var det ett missförstånd som orsakade största poängförlusten, och sen hjälpte vingarna till med att kasta bort lite imp också så vi slapp vara syndabockar helt och hållet M & jag.

Jag har agerat lite relationsrådgivare idag. Det är inte lätt att vara ung och kär. Det är inte lätt att vara kär överhuvudtaget, och definitivt inte att ha ett förhållande. Det är inte direkt mitt expertområde heller ska gudarna veta men ibland hjälper det ju att bara få prata lite.

Jag tror att jag är _för ärlig_. Om någon frågar vad jag tycker om någonting så svarar jag ärligt. Jag säger ju inte att saker är fula, men säger ärligt att det inte är min smak. Jag misstänker dock att det har gått för långt när man på fullt allvar får höra: "men om du någonsin säger att någonting jag har är fint så vet jag ju att det är sant". Am I really that bad? Deprimerande i alla fall. :(

Jag har inte diskat och städat heller. Fröken L får ursäkta, men hon känner mig i alla fall för bra för att det ska vara någon idé att göra sig till...

Nu är det godnatt!

Inga kommentarer: