torsdag 27 december 2007

Arma apa

Idag var andra gången på tre dagar som min mormor kallade mig för apa. Förra gången var på julafton då vi lekte en julklappslek och jag tog en av hennes julklappar. För att ni inte ska få alltför starka sympatier med henne vill jag meddela att det är det leken går ut på, att slå tärning och när man får rätt nummer (i det här fallet ett eller sex) så får man ta valfri julklapp av någon av de andra spelarna. Spelledaren har ställt en timer och när tiden är ute så får alla behålla de julklappar de har. Jag slog en etta och tog således en julklapp, jag valde en av mormors varpå hon kallade mig apa.

Idag spelade vi kort, jag vann ett stick, och hon utbrast "din arma apa". Hon vann till och med omgången, men uppenbarligen ville hon gärna ha just det sticket... Nåväl, så kan det vara, jag är inte alltför skakad av detta. Ibland är jag trots allt en apa.

Igår var det hemvändardag. Först förfest med delar av gamla fotbollslaget, sedan utgång på gamla stamkrogen (som om det fanns flera...). Det var mycket roligt att träffa folket från fotbollslaget. Vi pratade om att vi borde göra en tillfällig comeback till vintercupen nästa år. Ödmjuka som vi är så var vi alla övertygade om att det skulle gå bra. ;) Utgången var helt okej, även om jag gav upp tidigt vilket ju inte är likt mig. Jag hälsade på en massa folk jag inte sett på länge men som jag en gång umgicks mycket med, hälsade på ett par människor jag aldrig har tyckt om, tittade litegrann på folk i största allmänhet och sen gick jag hem till pappa och såg polisskolan på TV och åt nattmat. :) Ibland när jag gått ut i Gbg har jag saknat helgerna här i Norr där man kände alla och så, igår konstaterade jag att det också kan vara väldigt skönt att gå ut där ingen (förutom de väl valda människorna man gått ut med) känner en. Hursomhelst en på det hela taget bra kväll.

Jag, syster och Lena började se Stardust igår. Sedan såg de klart den utan mig idag. Taskigt. Jag som till och med tyckte att den var bra... Annars har jag förutom att spela kort med mormor umgåtts med mina släktingar på pappas sida idag. Vi var bjudna dit på middag. Jätteroligt att träffa dem allihop igen! De är verkligen goa människor allihopa och dessutom fick vi jättegod mat. :)

Nu ska jag återgå till köket och läsa ett par sidor till i min bok. Snart borde jag nog börja bekymra mig om hur jag ska ta mig hem igen också...

Inga kommentarer: