lördag 22 december 2007

Favoritmänniskor

Idag har varit en superdag som jag har tillbringat med några av mina absoluta favoritmänniskor. Tyvärr fick jag inte tag i B:s julklapp idag, han får klara sig utan den till efter jul. T kom hit relativt tidigt, och B & TA kom ett par timmar senare, kanske vid tre någon gång. De fixade med omflyttning av möbler och så, och höll mig sällskap medan jag fixade med maten. Sedan hjälpte T mig med att hålla koll på allehandla köksgrejer tills maten var klar när övriga gäster kom strax efter sex.

T gav mig ett par tofflor i julklapp, precis vad jag ville ha. :) Pojkarna hade med sig en söt julgrupp, och A hade med sig en jättefin bukett med granris och vita hyacinter. Av pojkarnas mamma och hennes karl fick jag en jättefin "kokbok", Krogboken. Full med recept och jättefina bilder. En hel del recept på fisk, super för mig som tänkte försöka börja laga lite fisk någon gång. Var ett par recept på efterrätter som verkade riktigt bra också, jordgubbspannacotta och någon chokladtryffelkaka. Mmm... Sedan fick jag en DD-kupong också, tyvärr ingen vinst.

Maten blev lyckad, och julskinkan blev helt okej, även om jag inte tyckte att den var tillräckligt torr. Dessutom blev det en del över som jag kan leva på tills jag åker hem till Norrland på söndag. Perfekt! Kvällen i övrigt blev också mycket lyckad. Pojkarna stannade och höll mig sällskap tills för bara någon minut sen, övriga gick lite tidigare. Som sagt var en jättetrevlig kväll. Fler sådana inom en inte alltför avlägsen framtid önskar jag mig. :)

Nu ska jag gå och lägga mig, måste vakna imorgon när delar av kvällens främmande kommer och hämtar en del grejer som lämnades här av bekvämlighetsskäl. Toppenkväll. Tack allihop, ni är verkligen underbara!

Inga kommentarer: